2001 VDS Kunststoffen wordt opgericht in februari door de twee broers Hans en Koos van der Starre. Vader helpt mee in de productie en moeder zorgt voor de koffie. Vanaf het begin een echt familiebedrijf. De activiteiten zijn gestart vanuit een zelfgebouwd kantoortje en een grote garagebox in het centrum van Gouda. Met een tweedehands zaagmachine worden de orders klaargemaakt en met een privéauto en gehuurde aanhanger van de bouwmarkt worden de bestellingen bezorgd. De eerste periode is zeker niet makkelijk en elke dag weer spannend. Dit komt vooral door de dagelijkse uitdaging om op te boksen tegen gevestigde bedrijven. Desondanks worden de eerste klanten binnengehaald, grotendeels door persoonlijke benadering, gunning en vertrouwen.
2002 Na het ontstaan van een (kleine) basis is er steeds meer rechtstreeks contact met fabrikanten. Keer op keer zijn er echter afwijzingen omdat er alleen op basis van grote aantallen wordt geproduceerd. Maar wij begrijpen als geen ander dat VDS Kunststoffen bestaansrecht heeft door rechtstreeks zaken te doen met producenten. Gelukkig zijn er toch een enkele fabrikanten die het avontuur met ons aangaan. Wij groeien!
2003 Door de groei en inmiddels ontstane ruimtegebrek wordt er gekeken naar een andere locatie. Efficiëntie speelt daarbij een grote rol. In april wordt de verhuizing naar een pand op de Tielweg ingezet, gelegen op het industrieterrein Goudse Poort te Gouda. Dit pand heeft een oppervlakte van 250m² met een kantoortje en vrije hoogte van 7 meter, waardoor wij grotere stellingen kunnen plaatsen en meer voorraad kunnen opslaan. We zijn de koning te rijk. Hierdoor zijn wij in staat om ook grotere projecten aan te nemen, zoals een opdracht die binnenkomt van Stichting S.O.R. in Nesselande, Rotterdam. Deze opdracht omvat 1600m² volkern gevelplaten en 1400m² interieurplaten. Een hele leuke uitdaging
2006 We verhuizen naar een groter pand van 600m², waar we ons eerste opdeelzaagmachine (Mayer) in gebruik nemen. Deze zaag heeft jarenlang trouwe dienstgedaan en speelde een belangrijke rol in de verdere uitbreiding van onze productie.
2007 De ruimte in het magazijn is toch al snel te klein, dus breidden we uit naar 1300m² en nemen we 8 eigen parkeerplaatsen in gebruik. Twee overheaddeuren worden toegevoegd voor betere toegang. Ook investeren wij in stellingen om de groeiende voorraad goed weg te kunnen zetten en worden er vlam- en koud polijstmachines aangeschaft om ook hier ons product aanbod te vergroten.
2008 Door de stijgende vraag van onze klanten is het noodzakelijk om in een freesmachine te investeren dus wordt er een kleinere freesmachine aangeschaft met een werkbereik van 2000x1000mm.Van deze machine hebben we lange tijd veel plezier (en onze klanten ook).
2009 Onze opdeelzaag heeft er inmiddels al een paar uurtjes opzitten, dus tijd voor een nieuwe. Dit wordt een Holzer CNC opdeelzaag, onze zaagcapaciteit is hiermee aanzienlijk vergroot en er kan efficiënter worden gewerkt.
2012 De aanschaf van een laser. Om steeds meer bewerkingen aan te kunnen is een volgende, logische stap gezet. Met een laser met een formaat van 1300x900mm kunnen we even vooruit. Het bewerken van acrylaat is daardoor makkelijker en verhoogd de kwaliteit.
2013 Doordat we steeds meer aanvragen krijgen voor grote teksten en logo’s is er een freesmachine met een groter werkbereik en een krachtige spindel aangeschaft. Met een werkbereik van 4000x2000mm en een spindel van 9kw kunnen we nu 99% van de freesklussen doen. 2018 Aanschaf van een SEI fiber laser met een bereik van 3000x1500mm en een 230w laserkop. De snelheid, grootte en kwaliteit van de te laseren werkstukken zijn hiermee aanzienlijk verbeterd.
2020 Corona. Dit is voor iedereen het begin van een hectische, onzekere periode. Voor ons viel het muntje de goede kant op waarin het een hectische, erg drukke, maar ook dankbare periode is. Door o.a. de spatschermen is het erg druk, maar ondersteunen we ook een aantal mooie projecten zoals de Quarantainer. Dit zijn omgebouwde containers voorzien van polycarbonaat wanden zodat mensen toch bij hun geliefden in verzorgingstehuizen langs konden gaan.
2024 De komst van een nieuwe bestelbus was tevens een mooie gelegenheid om ons vertrouwde VDS logo te upgraden. Het VDS logo met frisse kleuren siert sinds oktober onze 2de bestelbus.
2025 De nieuwe website. Om volgende te stappen te kunnen zetten is er geïnvesteerd in een goede website waar we onze vaste klanten, toekomstige klanten en andere geïnteresseerden informeren over wat we hebben, wat we kunnen en wat we kunnen betekenen. Door de jaren heen hebben we ons team versterkt en zijn wij nu met 9 man. Op het moment van schrijven hebben we: Op kantoor Eric, Remy en Richard die u te woord staan en vanzelfsprekend met verstand van zaken van het nodige advies kunnen voorzien. In de werkplaats Sander, Lucas, Moises en Erik. Deze heren zorgen ervoor dat de orders met zorg verwerkt worden. We werken niet met 1 vaste chauffeur maar rouleren. Ook omdat wij van mening zijn dat iedereen alle taken kan uitvoeren, zo blijven wij flexibel en krijg je gevoel en passie voor ons mooie vak. En last but not least zijn er nog Hans en Koos. Naast dat ze de 2 eigenaren zijn, zijn het ook enthousiaste medewerkers die daar waar nodig helpen.